تکرار حادثه تروریستی در شاهچراغ
تکرار حادثه تروریستی در شاهچراغ

ساعت ۱۹ امروز، یک فرد مسلح در ورودی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، اقدام به تیراندازی به خدام و زائران کرد.

به گزارش عصرتبریز، حوالی ساعت ۱۹ امروز، ۲۲ مرداد ماه، یک فرد مسلح که قصد ورود به حرم شاهچراغ(ع) را داشت به خدام و زائران حمله کرد که در پی آن یک نفر به شهادت رسید و به گفته مسئولان استان، هفت نفر مجروح شده‌اند.

در این حادثه که در سالگشت اغتشاشات رخ داد، فرد ضارب از باب المهدی وارد حرم شده و در بدو ورود به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی کرده است. تاکنون یکی از تروریست‌ها دستگیر شده است.

تولیت آستان احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) گفت: امنیت در حرم مطهر شاهچراغ (ع) تامین شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: پس از حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ (ع) در شامگاه یکشنبه امنیت در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) تأمین شده است.

وی اضافه کرد: بعد از حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در آرامش بوده و در تلاش هستیم نماز صبح در حرم مطهر با حضور مردم ولایتمدار فارس اقامه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: غلام‌عباس عباسی از خادمان حرم شاهچراغ در حادثه تروریستی شهید شد.

اسماعیل قزلسفلی درباره جزئیات حمله تروریستی به حرم شاهچراغ اظهار داشت: تروریست اصلاً نتوانسته وارد حرم بشود و به صورت کور شروع به تیراندازی کرده که هشت نفر شامل یک زن و هفت مرد مجروح می‌شوند و متأسفانه یکی از خادمان حرم به نام غلام عباس عباسی به شهادت می‌رسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس تصریح کرد: دو نفر از مجرومان در اتاق عمل هستند، حال بقیه مجروحین مساعد است.

وی افزود: عامل تکفیری تروریستی یک نفر بوده که توسط عوامل حرم دستگیر و تحویل مأموران امنیتی داده شده است.

قزلسفلی با اشاره به اینکه خادم حرم، غلامعباس عباسی شهید شده است، اسامی مجروحان که اکنون در مراکز درمانی شیراز بستری هستند شامل علی کاظم کرم علی، زهرا جاوید، محمد حسین زارع، عیسی قدرتی، محمد جهانگیری، امین زارع، مریم دادی و اسماعیل مقدس است.