سهولت دسترسی به شرق تبریز با تکمیل بزرگراه ولایت
سهولت دسترسی به شرق تبریز با تکمیل بزرگراه ولایت

سهولت دسترسی به شرق تبریز با تکمیل بزرگراه ولایت

سهولت دسترسی به شرق تبریز با تکمیل بزرگراه ولایت

بزرگراه ولایت به عنوان مسیر دسترسی آسان از غرب به شرق تبریز با قابلیت پدافندی در مواقع بحرانی جهت تخلیه شهر، هم اکنون در مرحله احداث فازهای تکمیلی قرار دارد و گفته می شود تا دو سال آینده، این بزرگراه ۹ کیلومتری به مرحله بهره برداری کامل می رسد.

به گزارش طلوع تبریز، بزرگراه ولایت خیابان رودکی ولیعصر (عج) تبریز را به جاده اهر و مابین شهرک شهریار و شهرک فجر وصل می کند.

پس از تکمیل بزرگراه ولایت که تقاطع غیرهمسطح ولیعصر (عج) نیز جزئی از این پروژه است، این بزرگراه نقش پدافند غیرعامل را در شرق تبریز ایفا می کند و در مواقع بحرانی می توان از آن برای تخلیه شهر به سمت جاده اهر استفاده کرد. همچنین در ادامه پروژه های مربوط به اتوبان بزرگراه ولایت، تقاطع غیرهمسطح دوکمال در دستور کار شهرداری قرار دارد و پس از اتصال به تقاطع غیرهمسطح حضرت ولیعصر (عج)، این بزرگراه به سمت جنوب غرب گسترش پیدا می کند. در مجموع دو پروژه تقاطع غیرهمسطح ولیعصر (عج) و دوکمال به عنوان بخشی از بزرگراه ولایت، ۱۳۰۰ متر طول دارد که از نخستین میدان کوی نصر تا کوی استانداری ادامه می یابد.

تشریح جزئیات فاز ۲ اتوبان ولایت از زبان شهردار منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ تبریز جزئیات اتوبان ولایت را که عملیات اجرایی آن هفته پیش به عنوان یکی از سه پروژه مهم مدیریت شهری تبریز آغاز شد، تشریح کرد.

در این ارتباط میرعلی اصغر نساج در گفتگو با شهریار اظهار کرد: طول کل این اتوبان ۹ کیلومتر است که با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان اجرایی می شود.

او ادامه داد: پیش تر فاز اول این اتوبان که شامل دو تقاطع غیرهمسطح به نام حضرت ولی عصر (عج) است با ۱۵ میلیارد تومان هزینه، افتتاح شده است.

شهردار منطقه ۵ تبریز همچنین بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح دوم که کوی استانداری را به ولی عصر (عج) متصل می کند سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گفته نساج، اتصال کوی های نصر در مرزداران به ولی عصر (عج) و همچنین ایجاد یک خروجی جدید برای تبریز در مواقع بحرانی از جمله کارکردهای اتوبان ولایت محسوب می شود.

او یادآور شد: این اتوبان با عبور از مرزداران، نصر و کرکج به مسیر جاده اهر متصل می شود و از آن به عنوان اتصال دهنده شرق تبریز به غرب شهر می توان یاد کرد.

شهردار منطقه ۵ تبریز اضافه کرد: علاوه بر این، اتوبان ولایت با اتوبان پاسداران نیز ارتباط برقرار کرده است و ارتباط با بزرگراه دوکمال از دیگر ویژگی های این اتوبان به شمار می آید.