سیدحسن نصرالله: جنگی مقدس‌تر از مبارزه با صهیونیست‌ها نداریم/ قبل از سلاح، ایمان و امادگی برای جانفشانی داریم
سیدحسن نصرالله: جنگی مقدس‌تر از مبارزه با صهیونیست‌ها نداریم/ قبل از سلاح، ایمان و امادگی برای جانفشانی داریم

به گزارش طولوع تبیرز به نقل لز خبرگزاری برنا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در این سخنرانی که در حال پخش مستقیم در بسیاری از کشورها است گفت: به شما بزرگواران که برای عزت و افتخارمان و برای شهدا جمع شدید خوشامد می‌گویم. در مراسمی جمع شده اید که تجدید بیعت برای […]

به گزارش طولوع تبیرز به نقل لز خبرگزاری برنا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در این سخنرانی که در حال پخش مستقیم در بسیاری از کشورها است گفت: به شما بزرگواران که برای عزت و افتخارمان و برای شهدا جمع شدید خوشامد می‌گویم. در مراسمی جمع شده اید که تجدید بیعت برای ادامه راه شهدا است، یاد شهدا، یاد شهدای گردان‌های قسام، قدس و شهروندان غیر نظامی را زنده نگه می‌داریم.

وی ادامه داد: در مرحله اول به خانواده شهدا تبریک و تهنیت می‌گویم و برای رسیدن به درجه شهادت و تسلیت برای از دست رفتن جگرگوشه هایمان.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه “در طوفان الاقصی که در چند نقطه امتداد پیدا کرده است در هرجایی شهیدی به خاک و خون افتاد” افزود: شهدا به پیروزی بزرگی دست یافتند و به این‌ها باید افتخار کنیم و این‌ها باعث عزت خانواده هایشان شدند.

وی اضافه کرد: شهدا زنده اند و از فضل خداوند روزی می‌خورند، اما شما حس نمی‌کنید؛ گوارا باد برای همه شهدا، زنان، مردان، رزمندگان چرا که آنجا نه استکبار و تجاوز و طاغوتی است. به خانواده‌های شهدا می‌گویم امروز اگر جنگی باشد جنگی نمی‌یابیم از مبارزه با صهیونیست مقدس‌تر.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: همه باید بدانیم امروز که شهدای مایه عزت ما هستند و دنیا مواضع آن‌ها را شنید، قبل از اینکه سلاح داشته باشیم، ایمان و پایبندی و امادگی برای جانفشانی داریم.

وی اضافه کرد: درود می‌فرستیم برای ملت اسطوره‌ای و افسانه‌ای مردم غزه که نظیر ندارند و دیدیم که چطور از زیر آوار بیرون می‌آید و خانواده و زندگی اش را از دست داده است، اما فریاد می‌زند هر چه داریم فدای مقاومت و مسجد الاقصی.

سیدحسن نصرالله افزود: در آغاز درود می‌فرستم کسانی که در کل دنیا همبستگی کردند و فریاد زدند و درود می‌فرستیم به بازوان عراقی و یمنی که در این ستیز وارد شدند و باید کاری می‌شد و رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها در واشنگتن و لندن را گوشمالی می‌داد و ظلم به مردم فلسطین را یادآوری می‌کرد و دوباره تیتر یک رسانه‌های جهان می‌شدند.

وی گفت: این عملیات بزرگ طوفان الاقصی تصمیم و اجرای آن ۱۰۰ درصد فلسطینی بود و آن را از بعضی جنبش‌ها مخفی کرده بودند و اسرار آمیز بودن آن توانست این‌عملیات را به موفقیت برساند. بعضی‌ها می‌خواهند فتنه انگیزی کنند، اما محور مقاومت از مخفی بودن عملیات ناراحت نشد و به آن‌ها آفرین گفتیم.

سیدحسن نصرالله اضافه کرد: این اقدام برهویت اصلی فلسطین تاکید کرد و اگر صحبتی می‌شد می‌گفتند مربوط به ایران و برجام است یا مذاکرات ایران و آمریکا، اما این ستیز ۱۰۰ درصد فلسطینی، برای مردم فلسطین است و هیچ ارتباطی با دیگر پرونده‌های منطقه ندارد.

وی گفت: از زمان امام خمینی تا اکنون و امام خامنه‌ای همیشه در روز روشن ایران از مقاومت حمایت کرد، اما هیچ وقت از فرماندهان مقاومت چیزی نخواستند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: طوفان الاقصی ابتکار عمل بزرگی بود که منجر به ایجاد یک زلزله امنیتی نظامی و سیاسی و روانی در رژیم صهیونیستی شد و آثار خود را اکنون و در آینده این رژیم خواهد گذاشت و اسراییل نمی‌تواند از آثار طوفان الاقصی کم کند و این عملیات بسیاری از حقایق را نشان داد.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: در بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی خواندم و خود صهیونیست‌ها بیشتر از سید حسن نصرالله ایمان آوردند که این رژیم سست‌تر از لانه عنکبوت است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: رژیم صهیونیستی از روز اول به کمک ناو‌های آمریکایی احتیاج پیدا کرد که در دریای مدیترانه به دادشان برسد پس ناو‌های خودتان و سلاح‌های خودتان و ارتش شکست ناپذیرتان کجاست که همیشه افتخار می‌کردید و ادعا می‌کردید بزرگترین ارتش منطقه هستید.

وی ادامه داد: اسراییل از روز اول گفت که موشک‌های جدید از آمریکا می‌خواهیم و به آن‌ها دادند و ۱۰ میلیارد دلار در روز‌های اول خواستند؛ آیا این یک حکومت قوی است که برای کمک آمریکا و اروپا له‌له می‌زنید؟

سید حسن نصرالله گفت: شما آنقدر ضعیف هستید که روسای جمهور و وزرای خارجه بسیاری از کشورهای غربی برای روحیه دادن به شما آمدند.

وی گفت: زمانبندی طوفان الاقصی در ۷ اکتبر بسیار دقیق بود، از همان ساعات اول رژیم سرگردان بود و نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه “گویا رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد از تجربیات گذشته خود استفاده کند” افزود: گفته بودند که می‌خواهیم حماس را نابود کنیم اما کسی که عقل دارد می‌تواند همچین هدفی اعلام کند؟ بعد گفتند می‌خواهیم اسرا را پس بگیریم بدون قید و شرط؛ اینها درس نمی‌گیرند از گذشته، آیا توانستند بدون قید و شرط دو اسیر را از حزب الله پس بگیرند؟!
نه توانستند حزب الله لبنان‌ را نابود کنند و نه توانستند دو اسیر را بدون قید و شرط آزاد کنند.

وی گفت: یک ماه است که تقریبا نتوانستند یک دستاورد نظامی برای خود دست و پا کنند، وقتی می‌خواستند زمینی وارد شوند تجربه جنگ ۳۳ روزه تکرار شد و دنیا دید که چطور نتوانستند و تانک‌هایشان منهدم شدند.

سید حسن نصرالله افزود: رژیم صهیونیستی در تلاش نظامی اش مردد است و ترس دارد و فقط تنها چیزی که بلد است جنایت و نسل کشی است. صحنه های آینده که از زیر آوار بیرون می آیند و فریاد میزنند نشان میدهد پایان این جنگ پیروزی است.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ۳۰ روز است که غزه در برابر چشمان کشورهای مدعی حقوق بشر ویران می‌شود و آنها ساکت هستند که هزاران کودک سرشان قطع می‌شود.

وی افزود: ما باید بدانیم امروز آمریکا در برابر ملت غزه و این جنایت‌ها مسئولیت مستقیم دارد و مانع آتش بس است و همانطور که امام خمینی گفت آمریکا شیطان بزرگ است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: آمریکایی ها خودشان جنگ غزه را مدیریت می‌کنند و باید جنایتش در فلسطین و عراق را پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه “درود می‌فرستم به مقاومت باشرف که برای کمک به مردان و زنان وارد میدان شده اند” اضافه کرد: این جنگ افکار عمومی است و پر از تحریف و دروغ گویی است و دنیا دارد می‌فهمد کودک کش واقعی چه کسی است. هر کسی که فریاد بزند، بنویسد، تظاهرات کند، بداند این یک وظیفه انسانی است و هر کسی که می‌خواهد سکوت کند باید بازنگری کند که آیا انسان است یا نه، شرف دارد یا نه.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه “لبنان از آثار حضور این غده سرطانی آزار دیده است” گفت: این جنگ و حادثه یک ستیز عادی نیست و یک جنگ سرنوشت ساز و تاریخی است و هیچ چیز شبیه قبل از این جنگ نخواهد شد.

سیدحسن نصرالله افزود: اولین هدف که همه باید شبانه روز برای آن کار کنید توقف تجاوز در غزه است و هدف بعدی این است که مقاومت و حماس باید پیروز شود.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: برخی ها شبهه افکنی می‌کنند که اگر غزه پیروز شود ایران پیروز شده است، اما پیروزی غزه برای همه مردم فلسطین و همه کشورهای منطقه و منفعت همگانی و به نفع امنیت ملی اردن و سوریه است و پیروزی غزه یک منفعت برای لبنان است.

وی گفت: اسراییل خودش در باتلاق غزه غرق شده است اما لبنان را تهدید می‌کند، ببینید چگونه زنان و کودکان را قتل عام می‌کند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: کشورهای عربی و دیگر کشورها فقط بیانیه صادر نکنید، سفرای اسراییل را اخراج کنید، به اسراییل غذا و نفت ندهید ، صادرات رابه اسراییل ممنوع کنید.

وی گفت: مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت پذیری خود را در عراق آغاز کرد، مردم یمن و جنبش انصارالله علنا حمایت خود را اعلام کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: اما در جبهه لبنان، خیلی ها گفته بودند که سید می‌خواهد وارد جنگ شود اما عزیزان من، ما از ۸ اکتبر وارد جنگ شدیم.

وی افزود: مثل همه دنیا ما شنبه مطلع شدیم و از روز بعد ابتدا در مزارع شبعا و بعد از آن در کل نوار مرزی لبنان حمایت ما امتداد پیدا کرد. شاید خیلی ها مطالبه گری می‌کنند که حزب الله وارد یک جنگ تمام عیار شود اما اگر‌ واقعی نگاه کنید از ۸ اکتبر وارد جنگ شده و تا اکنون خیلی تاثیرگذار بوده است و به این اکتفا نمی‌کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: همه پایگاه های نظامی در دریا و مزرعه شبعا مورد هدف قرار گرفت، تانکهاو پهپاد ها و سربازهایشان را مورد هدف قرار دادیم.

وی ادامه داد: در مرز لبنان بعد از طوفات الاقصی برخی نیروهایشان را اسراییل جابجا کرد و تاکنون ۷۵ شهید تقدیم کردیم که ۲نفر از گردان قسام در لبنان بودند که شهید شدند.

سید حسن نصرالله گفت: ما ورود کردیم آنها مجبور شدند شنبه ۷ اکتبر نیروهای ذخیره خود را فراخواند.

وی افزود: تقریبا نیمی از توان ارتش رژیم صهیونیستی و یک سوم لجستیکشان به سمت لبنان ارسال شده است. در شمال فلسطین سی و چند شهرک خالی شده است و ۵۸ شهرک در غزه خالی شده است و همه نظامیان مستقر هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: کاری کردیم که دشمن درباره لبنان با احتیاط رفتار کنند، امروز اسرائیل پس گردنی می‌خورد و ساکت می‌ماند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه “تا ساعت آینده اقدامات بیشتر نیروهای مقاومت در سرزمین های اشغالی را خواهید دید” افزود: یک سوم ارتش اسرائیل اکنون در مرز لبنان حضور دارند، نیمی از نیروهای دریایی ارتش اسرائیل بر لبنان متمرکز شده اند، یک چهارم نیروی هوایی ارتش اسرائیل متوجه حزب الله لبنان است، یک سوم نیروهای لجستیک ارتش اسرائیل بر مرز لبنان تمرکز دارند.

وی گفت: ما کارمان را در این جبهه آغاز کردیم و تحولات بستگی به تحولات غزه دارد. هشدار می‌دهم که شهروندان ما را شهید کردند و برمی‌گردیم به شهروند در برابر شهروند. همه باید آماده باشیم‌ برای احتمالاتی که می‌خواهد اتفاق بیفتد.

سید حسن نصرالله افزود: این تهدیدها و عربده کشی‌های امریکا دیگر فایده ای ندارد و ناوهای شما که در دریای مدیترانه است هیچ وقت ما را نترسانده است و برای ناوهای شما که ما را با آنها تهدید می‌کنید ابزار مناسب خودشان‌ را آماده کرده ایم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه “ای آمریکایی ها خروج ذلیلانه خود را از افغانستان به یاد بیاورید” اضافه کرد: شما آمریکایی‌ها می‌توانید این تجاوز را متوقف کنید چون شما در وهله اول تجاوز کردید. اگر می‌خواهید جنگ وسیع نشود آمریکا باید سریع جنگ را متوقف کند و اگر جنگ‌ گسترده شود ناوها و تسلیحات شما در منطقه دیگر فایده ندارد.

سید حسن نصرالله در پایان گفت: به زودی زود پیروزی مردم غزه را گرامی می‌داریم.