مشکل غفلت آب در مازوت‌سوزی نیروگاه تکرار نشود
مشکل غفلت آب در مازوت‌سوزی نیروگاه تکرار نشود
امام جمعه تبریز گفت: اکنون یادآوری و تذکر می‌دهیم که مسئولان غفلت نکنند و مثل کم آبی که در تابستان داشتیم در پاییز و زمستان، مازوت سوزی نیروگاه تبریز به عامل بزرگ زیست محیطی تبدیل نشود.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه سیاسی این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به پرتاب ماهواره نور سه، گفت: این هفته سومین ماهواره بومی کشور به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت. این ماهواره با تمرکز به کارکرد اطلاعاتی، مجموعه‌ای از دریافت‌ها را به فرستنده اصلی ارسال و نیازهای کشورمان را در حوزه اطلاعاتی رفع خواهد کرد.

وی افزود: ما در دنیا دهمین کشور از نظر بحث ماهواره و پیشرفت‌های آن و اولین کشور اسلامی هستیم که به این موفقیت دست یافتیم. این موفقیت درخشش گفتمان “ما می‌توانیم” در ابعاد جهانی است.

وی در خصوص موضع شفاف ایران در مورد حوادث آذربایجان و ارمنستان است، افزود: موضع ایران در بحران قفقاز مبتنی بر چهار اصل است که در سخنرانی ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری تعیین شد. اصل اول، همه سرزمین‌های آذربایجان که به وسیله ارمنستان در دهه ۹۰ میلادی تصرف شده باید آزاد شود. اصل دوم، باید امنیت ارامنه‌ای که در سرزمین‌های آزاد شده ساکن هستند محفوظ باشد. اصل سوم، مرزهای بین المللی به هیچ وجه نباید تغییر کند و اصل چهارم، تروریست‌های تزریقی به جبهه جنگ به هیچ وجه نباید در نزدیکی مرزهای ایران مستقر شوند. موضع جمهوری اسلامی اگر در رابطه با این مسائل رعایت نشود، بنا بر وظیفه خود مخالفت می‌کند زیرا این مرز یک راه ارتباطی چندهزار ساله است.