کاهش تردد خودروها از اولویت های مهم سازمان ترافیک است
کاهش تردد خودروها از اولویت های مهم سازمان ترافیک است

کاهش تردد خودروها از اولویت های مهم سازمان ترافیک است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: انسان محور بودن، هوای پاک و کاهش تردد خودروها در فضای شهری از اولویت های مهم این سازمان و شهرداری تبریز است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع تبریز، اصغر آدی بیگ در خصوص احداث پیاده راه ها و مسیرهای دوچرخه سواری در شهر تبریز اعلام کرد: رسالت سازمان حمل و نقل و ترافیک بر این پایه است که تبریز را به سمت انسان محور بودن هدایت کنیم. اصلی ترین کار این سازمان بحث هوای پاک و کاهش تردد خودروها در فضای شهری و همچنین پیاده راه سازی برای رفاه حال شهروندان است.

او افزود: احداث پیاده راه ارک و شهریار ولیعصر (عج) از جمله طرح هایی بود که با موفقیت انجام شد. طرح های دیگری نیز در دست اقدام است که پس از اخذ مجوزهای لازم از شهرداری و شورای شهر بزودی اجرایی می شود. سعی می کنیم که ساخت پیاده راه در فضاهای شهری و به دنبال آن ساخت رینگ هایی برای دوچرخه سواری ادامه یابد.
آدی بیگ از احداث پیاده راه هایی در شهرک پرواز، پارک منظریه و چند پیاده راه جدید دیگر خبر داد و گفت: امیدواریم به‌زودی از پیاده راه شهرک پرواز و رینگ دوچرخه ای که در این طرح آماده شده است، بهره برداری کنیم.

او با اشاره به اقدامات این سازمان در آماده سازی مسیر دوچرخه سواری پارک منظریه، افزود: بحث مسیر دوچرخه را می خواهیم بصورت بلوک – بلوک در سطح شهر انجام دهیم و همه این مسیرها را به رینگ اصلی اتصال دهیم و اولویت سازمان اجرایی کردن این پروژه هاست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در خصوص پویش های “یکشنبه های احترام به قانون” و “سه شنبه های بدون خودرو” اظهار کرد: مردم از اجرایی شدن پویش سه شنبه های بدون خودرو استقبال کردند و ما از طریق فضای مجازی توانستیم نظرات شهروندان را در خصوص این پویش ها بدانیم و این طرح ها همچنان اجرایی و مداوم است.

او اضافه کرد: پویش یکشنبه های احترام به قانون نیز توسط نیروی محترم پلیس راهور در سطح شهر رصد می شود و از قانون‌مدارترین شهروندان در شبکه تلویزیونی سهند، تقدیر بعمل می آید. این سازمان شهروندان را تشویق به اجرایی کردن این پویش ها می کند و جوایزی را در این راستا برای شهروندان عزیز در نظر می گیرد.