کتاب سرمایه جاویدان همه اعصار است
کتاب سرمایه جاویدان همه اعصار است

کتاب سرمایه جاویدان همه اعصار است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، کتاب را سرمایه جاویدان همه اعصار و دوره ها در طول تاریخ معرفی کرد که نقش ثرگذار خود را به خوبی ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع تبریز، علی آجودان زاده گفت: برای ما مایه خرسندی است در شهری زندگی میکنیم که نخستین کتابخانه ملی به همت رجال نامدار و مردم آن بنا نهاده شده است و اثرگذاری خود را در جریان های یک سده اخیر تبیین نموده است.  

 آجودان زاده خاطرنشان کرد: تبریز نقش اثر گذار خود را برای گسترش فرهنگ کتابخوانی ایفا خواهد کرد و می کوشد حمایت لازم را برای این امر فراهم نماید.

وی با اشاره به برگزاری پویش در خانه بخوانیم که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برگزار می شود، گفت: کتاب همواره نقش تاریخ ساز خود را در شکل دهی و جریان سازی به تمدن ها ایفا کرده و خود تاریخ نیز مبین و گواه این واقعیت انکار ناپذیر است.


این عضو شورای شهر با قدردانی از برگزاری پویش در خانه بخوانیم، اضافه کرد: این طرح راهگشای بسیار خوب و مناسبی برای تعمیق فرهنگ کتابخوانی است امیدواریم این روند به ثمربخشی لازم برسد.

گفتنی است، مسابقه کتاب‌خوانی “در خانه بخوانیم” به منظور تشویق همشهریان برای حضور در خانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا، غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف شهروندان تبریزی، توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و استفاده بهینه از فرصت پیش آمده در دوران قرنطینه خانگی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از ابتدای سال ۹۹ برگزار می‌شود.

این مسابقه در ۴ بخش بزرگسالان، نوجوانان، کودکان و ویژه برگزار می‌شود که در هر بخش برای ۹۹ نفر جوایز نقدی اهدا می‌شود. جایزه هر یک از منتخبین این بخش‌ها به ترتیب ۷ میلیون ریال (بخش بزرگسالان)، ۴ میلیون ریال (بخش نوجوانان)، ۲.۵ میلیون ریال (بخش کودکان) و ۳ میلیون ریال (بخش ویژه) و جوایز ارزشمند در بخش ویژه ماه مبارک رمضان خواهد بود.