ایسنا/آذربایجان شرقی پیکر مطهر بسیجی دلاور شهید «امیر حسین پور»، صبح روز سه شنبه، ۲۷ تیرماه بر دوش مردم شهید پرور و ولایی تبریز و مسئولان استانی و کشوری تشییع شد. شهید مدافع امنیت “امیر حسین پور” متولد ۲۷ خرداد سال ۷۵، دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه تبریز و مسئول عملیات پایگاه شهید تصمیمی بود […]

ایسنا/آذربایجان شرقی پیکر مطهر بسیجی دلاور شهید «امیر حسین پور»، صبح روز سه شنبه، ۲۷ تیرماه بر دوش مردم شهید پرور و ولایی تبریز و مسئولان استانی و کشوری تشییع شد.

شهید مدافع امنیت “امیر حسین پور” متولد ۲۷ خرداد سال ۷۵، دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه تبریز و مسئول عملیات پایگاه شهید تصمیمی بود که بیش از ۱۵ سال سابقه عضویت در بسیج داشت.

امیر حسین‌پور، تکنسین فیزیوتراپ و کاردرمانگر بود و از کودکی عضو بسیج دانش‌آموزی بوده و در پایگاه‌ محلات و پایگاه‌های بسیج مشارکت بسیار فعالی در امور جهادی داشت.

این بسیجی دلاور که علاوه بر عرصه‌های علمی و جهادی، در پاسداری از امنیت جامعه نیز پیشتاز بود، چهارشنبه ساعت دو صبح در ماموریت گشت رضویون در محله دانشسرا از ناحیه سر و چشم توسط فرد متهم به شدت مجروح شده و بعد از چهار روز تحمل جراحات شدید، روز یکشنبه ۴ بعدازظهر به یاران شهید عرصه امنیت پیوست.

پیکر مطهر بسیجی شهید مدافع امنیت “امیر حسین‌پور”، امروز ساعت ۹ صبح، با حضور مردم شهیدپرور تبریز و مسئولان استانی و کشوری از میدان شهدا به طرف میدان ساعت تشییع شد و پس از اقامه نماز بر پیکر وی در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده می‌شود.

شهید حسین پور که در ماموریت گشت رضویون در میدان دانشسرا در هسته مرکزی تبریز از ناحیه سر و چشم توسط فرد مهاجم و متهم به شدت مجروح شده بود، بعد از گذشت چهار روز تحمل جراحات شدید، روز گذشته به یاران شهید عرصه امنیت پیوست.

امنیت و آرامش امروز جامعه اسلامی مدیون شهدا است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در مراسم تشییع با اشاره به اینکه شهید حسین پور از بسیجیان دلاور و مخلص بود که جان خود را در طبق اخلاص گذاشت، گفت: امنیت و آرامش امروز جامعه اسلامی مدیون شهدای دفاع مقدس، حرم آل الله و مدافعان امنیت است.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی اظهار کرد: شهدای نظام اسلامی با الهام از نهضت عاشورا و مکتب انسان ساز امام حسین (ع) پای در مسیر حفظ و حراست از ارزش ها و آرمان های اصیل دینی گذاشتند و با نثار جان خود کشور را برای سال های سال بیمه کردند و ما باید قدردان این همه خون های پاک باشیم.

وی عاشورا را صحنه ای زیبا و بی مانند در راه مقابله با طاغوت خواند و ادامه داد: بر همین اساس نهضت عاشورا برای همیشه تاریخ زنده مانده و خواهد ماند و امروز شاهد شکل گیری گفتمان هیات من الذله در اقصی نقاط جهان هستیم و به هیچ غعنوان این مسیر تعطیل بردار نیست.

نجفقلی زاده سرایی عزت در شهادت را مسیر ترسیم شده توسط بزرگان دین برای مسلمانان دانست و گفت: باید توجه داشت که حرمت در چنین مسیری برابر با تکه پاره شدن است.

پیکر شهید حسین زاده پس از تشییع از مقابل میدان شهدای تبریز و اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در میدان ساعت، برای خاک سپاری به گلزار شهدای وادی رحمت تبریز منتقل شد.