معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در خصوص توزیع آسفالت سرد در چالههای ایجادشده بر اثر نمکپاشی توضیحاتی ارائه کرد.
محمدحسین اسحقی فرمودند: آسفالت سرد یکی از انواع آسفالت است که در مواقع نامناسب آب و هوایی مثل زمین خیس یا هوای سرد جهت ترمیم خرابیها از جمله چالههای معابر مورد استفاده قرار میگیرد.
او توضیح داد: استفاده از این محصول راهحلی دائمی، به صرفه و فوری برای تعمیر خرابیهای انواع روسازیهای آسفالتی و بتنی با عملکردی فوقالعاده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز قابل اجرا بودن آسفالت سرد بدون نیاز به هیچگونه تجهیزات و عاری بودن از هرگونه مواد سمی را از مهمترین ویژگیهای آن عنوان کرد.
او ادامه داد: آسفالت سرد همچون آسفالت گرم عملکرد خوبی دارد و پس از مصرف آن، بازگشایی معابر در سریعترین زمان ممکن میسر است.
به گفته اسحقی، برای استفاده از آسفالت سرد نیازی به خشک کردن و برش سطح و دیواره چالهها نیست و با سادهترین تجهیزات قال کوبیدن و ایجاد تراکم است و هدررفت کمتری نسبت به آسفالت گرم دارد.
او در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به انتقادات شهروندان از وضعیت چالههای ایجاد شده، یادآور شد: امسال شهر ما از طرفی بارشهای سنگین برف و از طرفی برودت هوای کمسابقهای را شاهد بود و شهرداری بر اساس مطالبه شهروندان نسبت به توزیع مخلوط و محلول نمک جهت بازگشایی معابر اقدام کرد که همین موضوع مشکلاتی در آسفالت به وجود آورد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تاکید کرد: استفاده از نمک در مواقع بحرانی برای تسهیل عبور و مرور شهروندان خوب است اما آسیب و خسارات سنگینی به آسفالت، فضای سبز و کانالهای هدایت آبهای سطحی وارد میکند که شهرداری از این جهت، هزینههای سنگینی متحمل میشود.