کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای آذربایجان شرقی
کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: به دلیل وزش باد گاهی تا نسبتا شدید احتمال خیزش یا نفوذ گردوخاک برای نیمه‌ی جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود. محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: آخرین اطلاعات و […]

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: به دلیل وزش باد گاهی تا نسبتا شدید احتمال خیزش یا نفوذ گردوخاک برای نیمه‌ی جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی فعالیت سامانه‌ی بارشی تا اواخر روز دوشنبه در استان است.

وی ادامه داد: این سامانه‌ی بارشی موجب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نیمه‌ی شمالی استان می‌شود و با توجه به شدت بارش‌ها به ویژه از بعد از ظهر شنبه تا اواخر روز یکشنبه آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدت مسیل‌ها و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۸ و ۱۶ درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی نیز ۲۳ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان بیان کرد: سراب با دمای هفت درجه بالای صفر خنک ترین و جلفا با دمای ۳۳ درجه گرمترین شهر استان گزارش شده است.