تمرکز زدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری اولویت دولت است
تمرکز زدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری اولویت دولت است

فرماندار تبریز با بیان اینکه تمرکز زدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری اولویت دولت است، گفت: هنرمندان متعهد نقش بسزایی در هویت بخشی به نسل جدید ایفا می‌کنند.

به گزارش عصرتبریز، یونس فاتح عصر شنبه در دیدار با اعضای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی، با اشاره به برگزاری بخش‌های از این جشنواره در تبریز، افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی علاوه بر اینکه سبب تقویت و استحکام نمایش‌های آئینی و سنتی می‌شود؛ منجر به آشنایی نسل جوان با داشته‌های غنی فرهنگ اجدادشان می‌شود.

وی یکی از مهمترین راهبردهای دولت سیزدهم را تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و ادامه داد: دولت بدنبال آن است که برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه‌های فرهنگی و هنری فقط مختص تهران نباشد و این فعالیت‌ها به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها تعمیق یابد.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: ایران سرزمینی با قدمت تاریخی کهنی است که برخلاف سایر کشورها نیازمند تمدن سازی با روش‌های هالیودی نیست چرا که در طبع و جوهر مردمان این دیار همیشه فطرت‌های الهی سینه به سینه از گذشته تا حال منتقل شده است.

وی افزود: قرن هاست که در این دیار نقاله خوانی رسم مرسوم در اجتماعات بوده و حتی در مراسم‌های جشن و سرور از هنر عاشیق نوازی بهره گرفته می‌شود تا علاوه بر سرگرمی و تفریح، آموخته‌های اجداد و گذشتگان به نسل‌های جدید ارائه شود.