مراکز اجتماعی و عمومی به صورت مستمر ضدعفونی می شود
مراکز اجتماعی و عمومی به صورت مستمر ضدعفونی می شود

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با تشریح اقدامات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شهرداری تبریز، از ضدعفونی کردن مستمر مراکز اجتماعی عمومی خبر داد. محمدحسین حسن‌زاده : مراکز عمومی و اجتماعی همچون مرکز ماده ۱۶، گرمخانه ها و مراکز نگهداری افراد بی‌سرپناه و یا زنان بی‌سرپرست به ترتیب ضدعفونی شده و مایع […]

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با تشریح اقدامات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شهرداری تبریز، از ضدعفونی کردن مستمر مراکز اجتماعی عمومی خبر داد.

محمدحسین حسن‌زاده : مراکز عمومی و اجتماعی همچون مرکز ماده ۱۶، گرمخانه ها و مراکز نگهداری افراد بی‌سرپناه و یا زنان بی‌سرپرست به ترتیب ضدعفونی شده و مایع دستشویی، ضدعفونی کننده و ماسک در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: آموزش های لازم جهت رعایت بهداشت فردی از طریق تابلوها و بیلبوردهای شهری با همکاری اداره کل سلامت و اداره کل ارتباطات شهرداری تبریز در نقاط مختلف تبریز نصب شده است که این آموزش ها با تائید دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده است.

حسن‌زاده با اشاره به دیگر اقدامات پیشگیرانه در خصوص این بیماری در بین شهروندان تبریزی تصریح کرد: ضدعفونی کردن تاکسی ها و ایستگاههای تاکسی از امروز آغاز می شود به طوری که از امروز ۱۰ اکیپ سیار اقدام به ضدعفونی کردن تاکسی‌هایی که مسافرگیری می‌کنند، خواهند کرد. در مرحله نخست به صورت روزانه تمام تاکسی‌های سطح شهر در ایستگاه‌های مختلف ضدعفونی می شوند. در مرحله دوم نیز ایستگاه‌های تاکسی ضدعفونی و سمپاشی می‌شوند.

او ادامه داد: همچنین ضدعفونی کردن روزانه اتوبوس های شهری و ایستگاه های اتوبوس و همچنین پله‌های برقی، آسانسورها و مترو تبریز نیز در دستور کار روزانه این ستاد قرار دارد.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: برخی سازمان‌های شهرداری تبریز همچون سازمان پایانه‌ها که شهروندان بیشتر با آنها در ارتباط هستند، بازدیدهای مستمر و روزانه صورت گرفته و مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی تهیه و در اختیار آنها قررار می گیرد. در عین حال، از اغذیه فروشی‌های این مراکز بازدید مستمر صورت گرفته و تذکرات لازم اعمال شده است.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: کلینیک‌های امام رضا(ع) و الغدیر شهرداری تبریز روزانه چندین بار ضدعفونی می شوند و پزشکان طبق برنامه در این مراکز حضور یافته و کلیه مرخصی‌های مربوط به کادر پزشکی لغو شده است.

او تصریح کرد: مقرر شده همکارانی که در بخش‌های مختلف مجموعه شهرداری حتی علائم آنفلوانزای معمولی هم داشته باشند، برای آنها مرخصی صادر شود.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: تامین مواد ضدعفونی کننده برای سطوح و بهداشت فردی همکاران مجموعه شهرداری در دستور کار قرار دارد.

حسن‌زاده افزود: برای تمامی سازمان‌ها و مناطق شهرداری دستورالعمل‌ها و اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا ابلاغ شده و بازدیدهای سرزده نیز صورت می گیرد. در تمامی مناطق و سازمان های مجموعه باید ضدعفونی کننده برای کارکنان و ارباب رجوع ها در دسترس باشد.

او ادامه داد: سرو غذای گرم و سرد ممنوع بوده و به جز متصدی آبدارخانه در ادارات کسی حق ورود و خروج به آنجا را نخواهد داشت. استفاده از استکان‌های عمومی ممنوع بوده و هر شخص باید از لیوان شخصی یا یکبار مصرف کاغذی استفاده کند.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از ضدعفونی کردن کارگاه ها و مراکز تجمع کارگری نیز خبر داد و گفت: این اقدام توسط اداره کل سلامت و اکیپ موجود انجام می شود که در این بین از همکاری پرسنل سازمان آتش نشانی نیز تشکر و قدردانی می کنیم.