۴۴ درصد بافت فرسوده تبریز در منطقه۴ واقع شده ‌است
۴۴ درصد بافت فرسوده تبریز در منطقه۴ واقع شده ‌است

۴۴ درصد بافت فرسوده تبریز در منطقه۴ واقع شده ‌است

شهردار منطقه۴ تبریز با بیان اینکه تقریبا یک پنجم جمعیت کلانشهر تبریز در این منطقه ساکن است، افزود: طرح‌های مسیرگشایی منطقه۴، نقش تاثیرگذار در اصلاح ساختار شهری، ترافیکی و خدماتی این منطقه دارد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع تبریز، اکبر امجدی در جریان بازدید فرماندار شهرستان تبریز از منطقه، خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌ها، ۴۴ درصد بافت فرسوده تبریز در منطقه۴ واقع شده و گستردگی این منطقه از غرب و شمال‌غرب تبریز تا بخش‌های مرکزی شهر دیده می‌شود.

وی یادآور شد: از ۲۱ مسیر مصوب در طرح تفصیلی در سه سال اخیر، ۹ طرح پیگیری شده است که از این میان، سه پروژه مسیرگشایی افتتاح شده و دو طرح نیز در آستانه بهره‌برداری است.
شهردار منطقه۴ تبریز متذکر شد: هم‌اکنون ۶ پروژه مسیرگشایی دیگر نیز در سطح منطقه در حال اجرا است.
امجدی به تاثیرات سازنده طرح‌های مسیرگشایی اشاره کرد و گفت: رفع گره‌های ترافیکی، اصلاح فضای شهری، توسعه خدمات محلی و هدایت آب‌های سطحی، از نتایج پربار برنامه‌های عمرانی در این منطقه است.


وی همچنین به اقدامات پیشگیرانه این منطقه در مورد بیماری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: از نخستین روزهای شیوع این بیماری، ملاحظات بهداشتی با سختگیری و نظارت‌های مستمر شروع شده و هم‌اکنون در محیط کاری و در فعالیت‌های خدماتی سطح منطقه، ادامه دارد.