جنگلکاری بیش از ۶۰۰ هکتار از  تفرجگاه عینالی
جنگلکاری بیش از ۶۰۰ هکتار از  تفرجگاه عینالی

جنگلکاری بیش از ۶۰۰ هکتار از تفرجگاه عینالی

مسئول تاسیسات آب سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز گفت: جنگلکاری بیش از ۶۰۰ هکتار از  تفرجگاه عینالی، آرزوی دیرینه شهروندان تبریز با انتقال آب از سطح شهر به ارتفاعات کوهستان عینالی میسر شده است.

به گزارش طلوع تبریز، سرافراز با اشاره به وﺿﻌﻴﺖ ﺑﺤﺮان آب در ﻛﺸﻮر و اﻟﺰاﻣﺎت ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ آن اظهار داشت: این اقدام طبق نظر افراد ذیصلاح علمی و در راستای حفظ و نگهداری وضعیت موجود عالی ترین مدیریت بهینه آب در این تفرجگاه محقق شده است.

سرافراز به اهمیت حفظ و نگهداری و تداوم توسعه فضای سبز تفرجگاه عینالی اشاره کرد و افزود: واحد تاسیسات آب سازمان عون بن علی با ساماندهی و سازماندهی نیروهای متخصص توانسته است در راستای  بهبود خدمت رسانی در تامین آب فضای سبز و صرفه جویی در هزینه های جاری گامهای اساسی بردارد بطوری که کلیه عملیات اجرایی در توسعه و نگهداری شبکه آبرسانی از صفر تا صد توسط پرسنل متخصص و دلسوز سازمان بدون برون سپاری انجام می گیرد.

او ادامه داد: در راستای مدیریت منابع آب و افزایش حجم ذخیره سازی آب و جلوگیری از هدر رفت آب، کنترل مستمر بر اجرای برنامه آبیاری قطعات ۱۳ گانه فضای سبز انجام می گیرد و کار این واحد در طول سال تعطیلی ندارد.

 مسول تاسیسات آب سازمان توسعه و عمران عون بن علی با اشاره به اهم فعالیت‌های این واحد در سال جاری تصریح کرد: ۹۰۰ متر توسعه خط انتقال اصلی، لای روبی و لجن زدایی کلی و جزئی استخرهای مجموعه، خاک برداری، ترمیم و ایزوگام کاری محل های فرسوده شده خط مادر (پل منصور به داخل مجموعه)، تغییر مسیر آبیاری ایستگاه اول تله کابین به جهت تلاقی با محل احداث ساختمان جدید پروژه تونل انرژی، تمیز کردن و گریزکاری هفتگی تمامی پمپ های، تعمیر و جوش پلی اتیلن خط انتقال ۱۶۰ جین دره سی، لوله گذاری ساختمان نهالستان جدید و برآورد قطعات ۱۳ گانه تا کنون انجام گرفته است.