ایجاد بازارچه های خود اشتغالی برای زنان شاغل سرپرست خانوار
ایجاد بازارچه های خود اشتغالی برای زنان شاغل سرپرست خانوار

ایجاد بازارچه های خود اشتغالی برای زنان شاغل سرپرست خانوار

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با هدف ساماندهی دست‌فروشان، کارگران فصلی و ایجاد نمایشگاه‌های محله‌ای برای عرضه محصولات خانگی زنان سرپرست خانوار، با مدیر کل و معاونین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع تبریز، مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مورد نحوه همکاری و تعامل فی‌مابین جهت ساماندهی مشاغل شهری در یک نشت صمیمی، گفتگو و تبادل نظر کردند.

ابراهیم محمدی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در ساماندهی مشاغل شهری بخصوص در بحث ساماندهی دستفروشان را دارد گفت: با همکاری و تعامل این اداره می‌توان با ارائه تسهیلات به دستفروشان، منوط به همکاری و تمکین آنان به قوانین و مقررات ساماندهی مشاغل شهری و با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و آموزش‌های لازمه، آنان را در محل‌های مناسب ساماندهی کرد.

محمدی، ایجاد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات خانگی را برای بازاریابی و معرفی محصولات زنان شاغل سرپرست خانوار را از اهداف و برنامه‌های کوتاه مدت سازمان  نام برد و گفت: سال گذشته نمایشگاه  عرضه مستقیم محصولات خانگی با همکاری شهرداری منطفه ۴ ایجاده شده بود که متاسفانه علارغم استقبال زنان شاغل سرپرست خانوار و شهروندان به دلیل ورود فصل سرما و مشکل محل،  زودتر از موعود جمع‌آوری شد، ولی می‌توانیم با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت تخصصی و با کیفیت بهتر برگزار کنیم.

حسین فتحی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با اعلام آمادگی کامل و همکاری لازم برای اجرای طرح‌های مورد نظر گفت: این اداره به عنوان یکی از اصلی ترین  نهادهای حاکمیتی به طور جدی با همدلی و تعامل با دستگاه‌های مربوطه ضمن ارائه تسهیلات لازم و ایجاد رفاه، برای ساماندهی مشاغل شهری آمادگی کامل را دارد و با اشاره به تعاملات خوب و سازنده دو نهاد در زمینه های ساماندهی خواستار تداوم و گسترش بیشتر این فعالیت ها گردید.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان گفت: با اجرای طرح ساماندهی مشاغل شهری و ایجاد بازارچه‌های محله‌محور  و با فرهنگ سازی بیشتر، از جرایم خرد در سطح شهر نیز جلوگیری خواهد شد.

در این نشست، ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات خانگی ویژه زنان سرپرست خانوار، ساماندهی کارگران فصلی و دستفروشان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

درپایان مدیرعامل سازمان با اهداء لوح تبریک به مناسبت انتصاب حسین فتحی بعنوان مدیرکل جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی، انتصاب ایشان را به این سمت تبریک گفت و از خداوند متعال خواستار توفیق در پیشبرد و تحقق اهداف در آن مجموعه شد .