پل همسان کابلی تا پایان آبان به بهره برداری می‌رسد
پل همسان کابلی تا پایان آبان به بهره برداری می‌رسد

پل همسان کابلی تا پایان آبان به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز از بهره برداری از پل همسان تا پایان آبان ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع تبریز، بابک شریفی گفت: تمام تلاش ما این است پس از ورود و تحویل  ورق های عرشه از کارخانه سازنده و با اتمام کارهای فلزی، فولادی و نازک کاری پل تا پایان آبان‌ماه  به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: با افزایش تردد خودروهای شهری در مسیرهای گردشگری بار ترافیکی سنگینی را بر خیابان‌های منتهی به آن مناطق تحمیل می‌کند که پیش‌بینی مسیرهای همسان در جهت کاهش ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا را سبب می‌شود. پل کابلی تبریز دیگر آن کشش لازم برای رفع ترافیک مسیرهای منتهی به ائل گلی را ندارد و احداث یک پل همسان دیگر برای کاهش بار ترافیکی منطقه ضروری بود.

شریفی اضافه کرد: عملیات اجرایی پل همسان کابلی تبریز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی  ۷۰ درصد همچنان ادامه دارد و پیش بینی‌ می‌شود تا پایان آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بابک شریفی بیان کرد: برنامه زمانبندی ما این بود که این پروژه تا شهریور ماه به اتمام برسد اما اصلاح نقشه واجتناب از کاهش جابجایی تعداد درختان از مسیر باعث طولانی شدن مدت زمان اجراو همچنین بعلت شرایط کرونائی، کارخانه سازنده نتوانست  تیرهای عرشه را  در وقت مقرر به ما تحویل دهد.

مدیرعامل سازمان عمران با اشاره به تغییرات رخ داده در نقشه اولیه طرح خاطرنشان می‌کند: اگر طرح اولیه مصوب را داشتیم  شاید زودتر از موعد این پروژه به اتمام می رسید، چراکه در طرح اولیه باید ما ۴۰۰ درخت از آنجا حذف می‌کردیم که با تغییر در نقشه  و افزایش قوسی، این تعداد درخت را به ۵۰ درخت کاهش دادیم.