حفظ باغات در تصمیم‌گیری مدیران شهری مدنظر باشد
حفظ باغات در تصمیم‌گیری مدیران شهری مدنظر باشد

حفظ باغات در تصمیم‌گیری مدیران شهری مدنظر باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم متناسب بودن طرح‌های توسعه شهری با شرایط هر منطقه گفت: حفظ باغات و توسعه فضای سبز نیز باید در تمامی تصمیم‌گیری‌های شهری مورد توجه مسئولان باشد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع تبریز، جواد رحمتی روز دوشنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان شرقی، با اشاره به تفاوت ماهوی شهرها از نظر کالبدی، طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، افزود: نباید نسخه یکسانی برای همه شهرها نوشت و در تعیین نیازهای توسعه‌ای هر شهر نگاه و تصمیم‌های کلیشه‌ای داشت.

رحمتی با بیان اینکه شهرداری‌ها مسئول اصلی حفاظت از شهر هستند، افزود: شهرداری‌ها باید با استفاده از ابزارهای لازم مانع ساخت‌وسازهای غیرمجاز شوند.

وی با تاکید بر اهمیت ممانعت از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرها، گفت: حفظ باغات و توسعه فضای سبز نیز باید در تمامی تصمیم‌گیری‌های شهری مورد توجه مسئولان باشد.

وی افزود: متاسفانه در طول  سال گذشته، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی به صورت فزاینده افزایش یافته که باید با جسارت در مقابل چنین اقدامات غلطی بایستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در تهیه طرح‌های توسعه شهری باید متناسب با شرایط هر منطقه طرح‌های کاربردی و اجرایی تهیه شود و صرفاً اتکا به مسائل تئوریک ما را دچار مشکل خواهد کرد.